Nuffnang Ads

Mazda 6 Skyactiv Modified

MAZDA6 dibina berdasarkan kepada gayaan KODO - Soul of Motion Design yang banyak dipengaruhi oleh kereta konsep Mazda TAKERI dan Mazda SHINARI.
Ia bukan sekadar mengagumkan dari segi visual, malah rekaan tersebut menitikberatkan aspek aerodinamik, penjimatan bahan api dan kestabilan ketika dipandu pada kelajuan tinggi.
Sedan eksekutif itu dilihat sebagai model utama untuk produk generasi baharu Mazda. Maka, tidak hairanlah jika pasukan jurutera dan pereka bentuk Mazda menggunakan sepenuhnya kepakaran teknikal dan keterampilan yang mereka ada sewaktu membangunkan Mazda6.
Ini melibatkan aspek prestasi, dinamik pemanduan, reka bentuk, mesra alam sekitar dan keselamatan yang sememangnya sudah menjadi DNA kenderaan Mazda. Penampilan Mazda6 memang cukup sporty. Ia seolah-olah lari daripada rekaan yang biasa diterapkan pada model sedan segmen D.
Ketika hendak melancarkan Mazda6, Mazda perlu memastikan mesej yang sebelum ini disampaikan dengan jayanya oleh model CX-5 terus difahami oleh orang ramai. Usaha itu dilakukan dengan serius di pasaran Eropah terutama di United Kingdom.
Impak besar
Selain aplikasi pada peranti pintar yang menerangkan secara terperinci mengenai Mazda6, bilik-bilik pameran di sana turut dilengkapi komputer tablet bagi menjelaskan bagaimana sistem i-ELOOP, enjin dan ciri-ciri SKYACTIV yang lain berfungsi. Teknologi itu jugalah yang bertanggungjawab membuatkan nilai jualan semula produk Mazda semakin baik.
SKYACTIV memberi impak yang sangat besar terhadap jenama Mazda sama ada di peringkat global mahu pun di Malaysia. Malah, teknologi inovatif tersebut menjadi buah mulut dalam kalangan industri ketika pengeluar kenderaan yang lebih berpengaruh seperti BMW dan Volkswagen sibuk melobi teknologi Efficient Dynamics serta BlueMotion